Morgan Plus 8 Foto: Marcus Engström

Provkörning av Morgan Plus 8

Är aluminiumchassi, lättmetallfälgar, BMW-motor och servostyrning tillräckligt mycket Morgan? En varm sommardag i augusti tar vi reda på om nya Morgan Plus 8 är av det rätta engelska virket.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

OS-festen är slut och alla gäster har gått hem. Kvar står Londonborna med tonvis av pantburkar och skräp att ta hand om. Dessutom har de några gigantiska men tillfälliga sportarenor som ska skruvas isär och säljas i delar. Det låter jobbigt. Något mycket roligare händer ett par timmar nordväst om London, i Malvern Link. Där sjuder det av aktivitet hos Morgan Motor Company som nyligen har lanserat sin helt nya modell Morgan Plus 8.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!