Foto: Oskar Omne

Provkörning av Peugeot 208 Allure PureTech 100

Peugeot envisas med sin lilla ratt och en instrumentering som kräver att du har ratten i knät. Men klarar du av den körställningen kan du möta nya Peugeot 208 med ett öppet sinne. Jo, en sak till, lilla 208 kräver ett stort tålamod.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Jag var på Peugeots visning av sin nya instrumentering i-Cockpit. Det var långt före den dök upp i 308 och som jag minns det var det utan den lilla ratten. Men allt sedan suven 3008 har Peugeot i sina nya bilar valt en liten ratt med platt topp. Och för att kunna se något alls av instrumenten behöver jag sänka ratten så lågt att den mer eller mindre ligger i knät.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!