Foto: Polestar

Provkörning av Polestar 2

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

I det som tidigare var en kontorsbyggnad för Volvo Bussar AB finns i dag huvudkontoret för Sveriges första elbilsmärke. Den tidigare så landstingsbeigefärgade fasaden är bytt mot en blank, vit med frostade fönsterglas. På parkeringen utanför finns en lång rad laddstolpar. Det är här Polestar håller till. Efter att ha börjat som ett namn på ett STCC-team på 1990-talet har Polestar sedan 2017 etablerats som Volvos nya märke, med särskild inriktning på prestanda och elektrifiering. Första bilen blev dock en laddhybrid som drar närmare en liter per mil vid verklig körning och har en design som starkt påminner om Volvo S90. Ingen toppenstart för ett elbilsmärke.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!