Ett steg bakåt för Polestar betyder tvåhjulsdrift, en elmotor och lägre pris. Foto: Marcus Engström / Teknikens Värld

Provkörning av Polestar 2 Standard Range Single Motor

Vi har påpekat brister och klagat på priset och förbrukningen på Polestar 2. Nu kommer två nya varianter. Båda tvåhjulsdrivna, varav den ena har ett mindre batteri. Vi provkör nya snikvarianten av Polestar 2.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Exklusiv, dyr, kraftfull och något helt nytt. Förra sommaren kom Polestar 2 till bilhandlare och showrooms runtom i landet. Polestar var det nya fräcka svenska elbilsmärket och 2:an fick snabbt beröm för sina fina köregenskaper och för instrumenteringen med operativsystem från Google.
Men vi påpekade bristerna också. Ett högt luftmotstånd ger hög förbrukning, och i alla de tester där Polestar 2 varit med har vi noterat klart högre förbrukning än konkurrenterna. Senast konstaterade testförare Ruben Börjesson:
”Kunde man inte få en knapp för att sänka effekten och därmed minska förbrukningen?”
Ruben har fått som han ville, nästan.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!