Foto: Rossen Gargolov

Provkörning av Porsche 911 Carrera 4S

Porsches doktorer och ingenjörer har vänt ut och in på det mesta i jakten för att kunna konstruera en ännu bättre 911:a, men räcker det? Eller har de för första gången misslyckats att göra en redan riktigt bra bil ännu bättre? Spänningen stiger...

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Du liksom jag vet ju att motorn inte ska sitta bakom bakaxeln. Det blir ju fel, helt enligt ”kasta en hammare och kolla vilken ände som kommer först”-principen. Men redan då, i slutet av sextiotalet när Porsche 911 var som färskast, så spelade det ingen roll. Den vann både tävlingar och folkets hjärtan. Därefter har den bara blivit bättre och bättre, med några smärre svackor förstås. Som vi alla har, bilar som människor.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Läs Premium i 2 månader för endast 19 kr! Köp nu!