Nya LED-varselljus, ny form på luftintagen och nya dörrhandtag gör att du känner igen nya 911.

Provkörning av Porsche 911 Carrera S

På utsidan syns det knappt, men på insidan händer det mycket med den klassiska nioelvan. Sugmotorerna är borta, nu är det dubbel turboladdning och mindre cylindervolym som är melodin. Låt oss ta reda på om den låter lika bra som tidigare.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Porsche har monterat turboaggregat på 911 i fyra decennier men det är först nu entusiasterna blir upprörda. Anledningen är att det inte står Turbo på bilen, trots att den har turbo. Så har det inte varit förut. När en 911 har haft turboladdning så har den hetat 911 Turbo och varit jättemycket snabbare än alla andra 911-versioner. Så är det inte längre.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Vänligen notera att fr.o.m. 26 juli 2021 är det Bonnier Magazines & Brands koncernbolag Bonnier News AB som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter, varvid prenumerationsvillkor och personuppgiftspolicy uppdateras.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!