Foto: Frank Ratering

Provkörning av Porsche Cayenne E-Hybrid

Om någon ska klara det så är det Porsche, att bygga en 2,3 ton tung hybridsuv som går som en sportbil. Nya Cayenne E-Hybrid är snålare, rymligare, snabbare men framför allt roligare än sin föregångare.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Jösses vad bra den går! Styrningen har den Porsche-typiska, mekaniska känslan med perfekt precision och framhjulen hamnar precis där man vill ha dem. Kan man köra hur fort som helst genom tajta kurvor? Ja, det känns i alla fall så. Alla fyra hjul håller ett fast grepp om asfalten på ett sätt som ingjuter så stort förtroende att man vågar ta lite mer fart för varje kurva som passeras. Accelerationen är hisnand­e ända från stillastående upp till långt över lagstadgade hastigheter och på resan dit upp spottar avgasrören ur sig en härlig sång.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

PASSA PÅ! Just nu får du Expressen Premium på köpet!

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill
  • Just nu får du fri tillgång till Expressen Premium tom 31 augusti. Din prenumeration avslutas automatiskt (värde 79 kr/mån).

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Testa Teknikens Världs digitala prenumeration – få Expressen Premium på köpet