Vi stiftar bekantskap med Cayman GT4 – en av Porsches bästa bilar just nu. Kanske någonsin... Foto: Andreas Libell

Provkörning av Porsche Cayman GT4

Är det här den ultimata versionen av Cayman? Eller kanske till och med den ultimata Porschen? Vi kör Porsche Cayman GT4 som plockar de bästa delarna från sina större syskon.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Vi kan väl hoppa över hela den där debatten om Cayman är en riktig Porsche eller inte, eller om den till och med är bättre än 911? Alla som har kört Cayman vet att den inte är någon halvmesyr, ingen avart med lånat Porsche-emblem. Som det ultimata beviset på att Porsche själva har fullt förtroende för Cayman lanserades nyligen Cayman GT4 Clubsport – en renodlad banracer med mittmotor, chassidelar från 911 GT3 Cup-bilen och motor från 911 Carrera S. För 110 000 euro plus moms kan man köpa en GT4 Clubsport och därmed kunna ställa upp i internationella mästerskap som Pirelli World Challenge och Continental Tire Sports Car Challenge.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!