Foto: Porsche

Provkörning av Porsche Taycan Turbo S

Nu gäller det. Det är nu Porsche ska visa att en av världens äldsta biltillverkare kan det här med bilbyggande bättre än en liten firma från Kalifornien som inte är torr bakom öronen än. Porsche Taycan ska, och måste, vara bättre än Tesla Model S. Nu tar vi reda på om den är det!

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Vissa saker förändras aldrig. Hur mycket världen runtomkring än utvecklas och byter skepnad kommer en Porsche alltid att startas med en nyckel eller ett vred till vänster om ratten. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. Så även i Porsche Taycan – Porsches första helt eldrivna bil. Eller ja, nästan i alla fall. När jag öppnar dörren och sätter mig i förarstolen hittar jag i alla fall en startknapp till vänster man kan trycka på för att starta bilen. Men man behöver inte. Precis som en Tesla förstår Taycan att föraren vill köra efter att ha låst upp bilen och satt sig i stolen. Det enda man behöver göra är att lägga i D-läget och gasa.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + powerbank för endast 129 kr. Köp nu!