Provkörning av Renault Laguna Coupé 2,0T

Provkörning av Renault Laguna Coupé 2,0T

Med karosslinjer som förför, samtidigt en smula avantgardistisk och med en prislapp inom räckhåll verkar Renault Laguna Coupé 2,0T vara bilen för den verklige frankofilen. Tillsammans med avancerat chassi den perfekta kombinationen?

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Senast vi såg Laguna Coupé i denna skrifts provkörningsspalter var när reporter Stjerna premiärrapporterade från Frankrike. Då var maskinbestyckningen under den platta motorhuven den allra värsta, 3,0-liters dCi V6-diesel på 235 hästkrafter kopplad till en sexväxlad automatlåda. Det motoralternativet var knappast aktuellt för Sverige. I nuläget är det mer moderata fyrcylindriga 2,0 dCi på 150 respektive 178 hästkrafter som gäller – effekt beroende på om du inte orkar eller vill spaka själv – samt provbilen, som har tvåliters bensinturbo på 204 hk.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!