Foto: Oskar Krüger

Provkörning av Renault Megane RS Trophy-R

För tredje gången i ordningen har Renault vässat Megane till en nivå som ingen av konkurrenterna är i närheten av. Med Öhlins-dämpare, kolfiberhuv, titanavgassystem och utan baksäte har Megane Trophy-R återtagit titeln som världens snabbaste framhjulsdrivna bil runt Nürburgring.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Ett rejält luftintag i kolfiber mitt på den vita motorhuven avslöjar nya Renault Megane RS Trophy-R framifrån. En rödlackerad läpp är den andra detaljen som skiljer R-versionen från vanliga RS Trophy. Samma röda nyans återfinns på fälgarna och på dekalerna längs sidan. Med det sagt är det inte svårt att peka ut en Trophy-R. Däremot har du tur om du lyckas se en eftersom endast åtta av de totalt 500 tillverkade bilarna kommer till Sverige.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

PASSA PÅ! Just nu får du Expressen Premium på köpet!

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill
  • Just nu får du fri tillgång till Expressen Premium tom 31 augusti. Din prenumeration avslutas automatiskt (värde 79 kr/mån).

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Testa Teknikens Världs digitala prenumeration – få Expressen Premium på köpet