Foto: Gudrun Muschalla

Provkörning av Rolls-Royce Cullinan

Att bilindustrin aldrig ligger på latsidan är Rolls-Royces allra senaste ett tydligt bevis på. Liksom hos vanliga ”dödliga” bilköpare är det högbyggd suv som är melodin i finklassen, men ändå inte. Cullinan är Rolls-Royce första fyrhjulsdrivna modell. Vi smakar anrättningen på Autobahn, bergsvägar och givetvis i skogen.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

”Herre på täppan”. Jag får inte tvångstanken ur skallen när jag lotsar bjässestora Rolls-Royce Cullinan genom Münchens eftermiddagstrafikrusning. Visserligen är det trångt om utrymmet och bilen jag sitter i kostar i runda slängar fyra miljoner kronor. Minst. Ändå infinner sig lugnet i körningen, som hos alla Rolls-Royce finns ett inneboende lugn hos farkosten och att sitta en våning upp underlättar för överblick och kontrollkänsla.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!