Subaru Impreza 2,0R Sport

Provkörning av Subaru Impreza 2,0R Sport

Sedan- och kombikarosserna har slagits samman till en halvkombi i tredje generationen Impreza. Formen ska tilltala fler men entusiasterna ryggar tillbaka. Men som den praktiska, fyrhjulsdrivna bil Impreza är framstår den som ett vettigt val.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

De första bilderna gjorde mig tveksam inför nya Subaru Impreza. Nu står den framför mig, lackad i en läcker pärlemorvit kulör och då ser den bättre ut. En studie gjord i England och Tyskland visar också att gemene man tycker att den nya, tredje generationen, är mycket mer attraktiv än föregångaren. De som inte gillar bilen är i mycket entusiasterna som kör trimmade versioner av GT, WRX eller WRX STi. De tycker att den nya bilen är mesig, speciellt fronten. Kanske kommer Impreza få ett nytt fejs lika fort som storebror Tribeca, som bytte look efter bara två år.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!