Foto: Glenn Lindberg

Provkörning av Toyota C-HR 2,0 Hybrid

Ny starkare drivlina finns nu att tillgå i uppdaterade Toyota C-HR. Hybriddrift står fortfarande i centrum och utseendet är om möjligt ännu argare. Den lilla suvcoupén ska charma köpare som eftersöker körglädje.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Det finns vissa frågor som polariserar. Palestinakonflikten, elbilars miljöpåverkan och varför Melodifestivalen hela första halvan av året bara tycks pågå och pågå och pågå. Och så designen på Toyota C-HR. Må vara att det inte är ett samtalsämne som stöts och blöts vid allas matbord, men den tycks dela bilintresserade i två läger. Något som är helt i linje med märkets filosofi sedan några år tillbaka, högste chef Aikido Toyoda sa det själv, modellpaletten måste bli roligare att köra och bli mer emotionell. Startskottet var just C-HR 2016, som nu är här i ansiktslyft version med starkare drivlina som tillval.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

PASSA PÅ! Just nu får du Expressen Premium på köpet!

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill
  • Just nu får du fri tillgång till Expressen Premium tom 31 augusti. Din prenumeration avslutas automatiskt (värde 79 kr/mån).

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Testa Teknikens Världs digitala prenumeration – få Expressen Premium på köpet