Provkörning av Volkswagen Passat Sportscombi 2,0 TSI 280 4Motion GTR

Volkswagen Passat 2,0 TSI 280 4Motion GTR Sportscombi vinner härmed priset för längsta modellnamn någonsin och då har vi utelämnat DSG-beteckningen.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Bensindrivna TSI 280 GTR är den starkaste, dyraste och mest extrema version av Passat som Volkswagen erbjuder i dag. Den säljs bara med den sexväxlade DSG-växellådan liksom med R-Line-paket både interiört som exteriört. Den är alltid fyrhjulsdriven och den har DCC adaptivt chassi i standardutförande. Kort och gott en välutrustad pjäs som inte verkar sakna något – framförallt inte i det testade utförandet som är hyfsat extrautrustat dessutom.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!