Volvo Personbilar och Volvo Lastvagnar har det senaste året uppmärksammats mycket tack vare genomtänkta och välgjorda reklamkampanjer. Nu har de fina vinstchanser i reklamtävlingen 100-wattaren.

Förra året släppte Volvo Lastvagnar ett antal banbrytande reklamfilmer varav den sista blev rejält uppmärksammad världen över. Vi pratar naturligtvis om  ”The Epic Split”-filmen där belgiske skådisen och tidigare kampsportsstjärnan Jean-Claude Van Damme går ner i split mellan två backande Volvo-lastbilar. Till dags datum har över filmen på YouTube setts över 75 miljoner gånger, lägg därtill alla kopior på filmen som också finns på nätet.

Denna reklamfilmserie ”Live Test Series Integrated Campaign”, skapad av byrån Forsman & Bodenfors, har chans att vinna den internationella klassen i reklamtävlingen 100-wattaren. The Epic Split-reklamfilmen har redan rönt stora framgångar och kammat hem flera utmärkelser, så att den har stor chans att kamma hem ännu en är en inte allt för vild gissning.

En annan reklamkampanj som mötte stor uppmärksamhet var Volvo Personvagnars ”Made by Sweden featuring Zlatan”. Även här är det byrån Forsman & Bodenfors som ligger bakom.
Reklamkampanjen lanserades i slutet av januari i år och blev en stor snackis där vi fick se Zlatan jaga, bada i en istäckt sjö och – inte minst – recitera Sveriges nationalsång ”Du gamla, Du fria”.
Hittills har reklamfilmen visats knappt fem miljoner gånger på YouTube. Den slås i kategorin ”Konsument” mot bland annat reklam från Ikea och Lidl.

15 oktober tillkännages vinnarna i reklamtävlingen 100-wattaren som arrangeras av Sveriges Annonsörer.

I dagarna har Volvo Lastvagnar släppt en ny reklamfilm, också denna signerad Forsman & Bodenfors. Filmen heter ”The Casino” och är inspelad utanför casinot i italienska Sanremo vid liguriska kusten. Där spelar de nyanställda parkeringsvärden Ambrogio Adanis ett litet spratt när en stor Volvo-lastbil dyker upp framför trappan. Dock känns det som att slutklämmen saknas, du förstår nog vad vi syftar på.
Filmen ser du här nedan.

Vilken av reklamfilmerna som du ser i denna artikel är din favorit? Den episka splitten, Zlatan eller parkeringsvärden som blir lätt nervös?

https://www.youtube.com/watch?v=NpoBwFD1D5k


Digital prenumeration
Allt du vill veta om alla bilar
– gratis första månaden
Därefter 99 kr/mån – ingen bindningstid

Flest och mest omfattande tester av nya bilar

Alla nummer av e-tidningen

Nyheter, provkörningar och fakta inför ditt bilköp

Avsluta prenumeration online när du vill

Jag godkänner prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Vänligen godkänn prenumerationsvillkoren
Visa kommentarer