I Human Made Stories delar huvudpersonerna Volvos värderingar. TV-serien har premiär på torsdag.

Produktplacering i filmer är i dag vardagsmat. Även när det kommer till bilar. Ofta är det allt för uppenbart vilken tillverkare som står som sponsor. I fallet James Bond är bilen en del av handlingen medan det i svenska kriminalare lite väl ofta körs med Toyota- och Lexus-bilar för att det ska vara sannolikt.

Volvo i Storbritannien tar nu det hela ytterligare ett steg. I samarbete med Sky Atlantic har de skapat en serie med kortfilmer som ska marknadsföra Volvos nya 90-serie. Huvudpersonerna delar värderingar med bilmärket. Där finns uppfinnaren som vill sammanföra människa och maskin, kvinnorna som bärgar båtvrak i Stockholms skärgård och en surrealistisk fotograf.
Filmerna är inspelade både i Storbritannien och Sverige av en personal bestående av såväl svenskar som britter.

Human Made Stories, som serien heter, har premiär på Sky Atlantic klockan 23.00 i morgon, torsdag den 8 september. En trailer ser du här nedan.

MISSA INTE
Vår provkörning av Volvo V90
Vår provkörning av Volvo S90
Vår provkörning av Volvo XC90

Gilla på Facebook för fler videoklipp!

Digital prenumeration
Allt du vill veta om alla bilar
– gratis första månaden
Därefter 99 kr/mån – ingen bindningstid

Flest och mest omfattande tester av nya bilar

Alla nummer av e-tidningen

Nyheter, provkörningar och fakta inför ditt bilköp

Avsluta prenumeration online när du vill

Jag godkänner prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Vänligen godkänn prenumerationsvillkoren
Visa kommentarer