I november ska Volvo Cars USA låta en informationskampanj rulla i ledande nyhetsmedia. Kampanjens ledord är hållbarhet, och att Volvo tar lika seriöst på det som på säkerhet.

Befinner du dig i USA under november månad kommer du kanske att få se Volvo Cars stora informationskampanj i tidningar och på webbplatser. Den innehåller ett meddelande om att företaget tar lika seriöst på hållbarhet som de tar på säkerhet.
Kampanjen illustreras av ett budskap Volvo körde i USA på 1970-talet om säkerhet, samt det nya budskapet om hållbarhet.

Volvo skriver att de inte har väntat på att tillsynsmyndigheterna ställer hårdare krav i hållbarhetens namn, och lyfter fram att de är den första etablerade biltillverkaren att elektrifiera av alla nya bilmodeller från och med 2019.
Tidigare i år var Volvo första och enda bilmärke att godkänna G7 Ocean Plastics Charter med målet att ha minst 25 procent återvunnen plast i varje ny bil från 2025.

Volvo Cars informationskampanj USA 1973

Volvo Cars informationskampanj i USA 1973.

– Det har aldrig handlat om betyg eller stjärnor, och det handlar inte om obligatoriska standarder. Volvo Cars förespråkar ökade bränsleeffektivitetsstandarder varje år eftersom vi svarar för en högre auktoritet: våra kunder, säger Volvo Cars vd Håkan Samuelsson.

I fredags gav Volvo sitt officiella stöd till myndigheterna EPA:s (U.S. Environmental Protection Agency) och NHTSA:s (National Highway Traffic Safety Administration) mål att årligen skärpa bränsleförbrukningsstandarder och minskade koldioxidutsläpp.

Volvo Cars informationskampanj USA 2018

Volvo Cars informationskampanj i USA 2018.

Visa kommentarer
NUVARANDE Volvos nya informationskampanj i USA – för miljöns skull
NÄSTA Alla Bilar 2019