Mamma, pappa, barn och Volvo. Så brukar det heta. Men en familj kan te sig olika vis, vilket Volvo lyfter fram i marknadsföringen av nya V60.

Volvo-kombin – en riktig familjefraktare. Men en familj kan i dag se ut på flera sätt, vilket Volvo i Storbritannien har anammat i sin reklamkampanj för nya Volvo V60. Enligt Volvo ska 65 procent av de brittiska hushållen vara icke-traditionella.

Familjer har kunnat bekanta sig Volvo V60 i shoppingcentret Westfield London i stadsdelen Shepherds Bush och i parkeringsgaraget skapade man parkeringsrutor med symboler för nya familjekonstellationer. Detta som en del i marknadsföringskampanjen “The New Family Model” som även omfattar tevereklam.

Teknikens Värld nummer 15/2018

I Teknikens Värld nr 15/2018 läser du inte bara provkörningen av McLaren Senna, i numret hittar du även första testet av nya Volvo V60 och mycket annat.

Volvo V60 presenterades i februari i år utanför ett vanligt svenskt hem (naturligtvis med Teknikens Värld på plats) i en Stockholmsförort, familjekonstellationen i hemmet var dock okänd.

Volvo V60 rullar ut i de brittiska saluhallarna nu i helgen.

Allt om nya Volvo V60 finns att läsa i senaste numret av Teknikens Värd (nummer 15) som ligger på butikshyllan nu. Där ställs den i test mot kombiversionerna av Audi A4, BMW 3-serie, Mercedes C-klass och Volkswagen Passat.

Visa kommentarer
NUVARANDE Volvos parkeringsrutor för den nya familjen
NÄSTA Följ Pikes Peak-rekordet från luften