Mamma, pappa, barn och Volvo. Så brukar det heta. Men en familj kan te sig olika vis, vilket Volvo lyfter fram i marknadsföringen av nya V60.

Volvo-kombin – en riktig familjefraktare. Men en familj kan i dag se ut på flera sätt, vilket Volvo i Storbritannien har anammat i sin reklamkampanj för nya Volvo V60. Enligt Volvo ska 65 procent av de brittiska hushållen vara icke-traditionella.

Familjer har kunnat bekanta sig Volvo V60 i shoppingcentret Westfield London i stadsdelen Shepherds Bush och i parkeringsgaraget skapade man parkeringsrutor med symboler för nya familjekonstellationer. Detta som en del i marknadsföringskampanjen “The New Family Model” som även omfattar tevereklam.

Teknikens Värld nummer 15/2018

I Teknikens Värld nr 15/2018 läser du inte bara provkörningen av McLaren Senna, i numret hittar du även första testet av nya Volvo V60 och mycket annat.

Volvo V60 presenterades i februari i år utanför ett vanligt svenskt hem (naturligtvis med Teknikens Värld på plats) i en Stockholmsförort, familjekonstellationen i hemmet var dock okänd.

Volvo V60 rullar ut i de brittiska saluhallarna nu i helgen.

Allt om nya Volvo V60 finns att läsa i senaste numret av Teknikens Värd (nummer 15) som ligger på butikshyllan nu. Där ställs den i test mot kombiversionerna av Audi A4, BMW 3-serie, Mercedes C-klass och Volkswagen Passat.


Digital prenumeration
Allt du vill veta om alla bilar - gratis 2 första månaderna
(därefter 99 kr/mån)
Ingen bindningstid

Flest och mest omfattande tester av nya bilar

Alla nummer av e-tidningen

Nyheter, provkörningar och fakta inför ditt bilköp

Avsluta prenumeration online när du vill

Jag godkänner prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Vänligen godkänn prenumerationsvillkoren
Visa kommentarer